Næsesvamp

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Næsesvamp

Indlæg af Annetten »

Ved godt det ikke er en sygdom så indlægget er måske fejlplaceret.....men.

Er der virkelig intet at gøre mod de grimme streger på snudeskaftet. Har de her 2 piger, søstre og satin, og stregerne er meget markante. Findes der mon et vidundermiddel der kan reducere det lidt.

Petit
Billede
Candy
Billede

cavies

Re: Næsesvamp

Indlæg af cavies »

Jeg har virkelig prøvet mange forskellige svampemidler, men ingen af den har hjulpet, heller ikke selvom jeg prøvede en kur på 1
en hel mdr.
:evil:
Har ellers hørt flere sige at man kan behandle det, men det kan man ikke, ihvertfald ikke på mine satin dyr.
Dine dyr har ellers en pæn smal streg, min Donna har en stor bred streg, men hun har også fatty eye, så hvad gør det :?

Lisa

Re: Næsesvamp

Indlæg af Lisa »

Sådan en streg har en af mine hunner også....... :doubt: ØV

Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Re: Næsesvamp

Indlæg af Maria Voigt »

Jeg har kun hørt engelske dommere tale om, at atamon var svaret. Om det virker, aner jeg ikke. Er man helt sikker på at det er svamp?
Mange hilsener,
Maria Voigt

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Næsesvamp

Indlæg af Annetten »

Det ligner en typisk næsesvamt, som jo i sig selv ikke smitter eller har nogen indflydelse på deres
trivsel. Og de er veltrivelige begge 2.

Men kunne da godt være en Atamonopløsning kunne dæmpe det lidt. Det er da værd at prøve. Det
er bare så pudsigt at de har det begge 2.

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Næsesvamp

Indlæg af Saturn »

Isabells Nini har haft det, men for tiden er det næste væk, og jeg ved ikke hvorfor.
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Jeanette

Re: Næsesvamp

Indlæg af Jeanette »

Første gang jeg hørte om næsesvamp var på en udstilling, da jeg fik at vide at et af mine medbragte dyr havde det. Jeg blev helt nervøs, fordi jeg troede at det var noget ligesom læbesvamp, og som bredte sig ind i næsen på slimhinderne. Men da det gik op for mig, at det bare var den lille hvide skælstreg ovenpå næsen tænkte jeg: herregud, bemærker man det på dommerbordet ??. Min teddy Kikki kan få det, men jeg kradser det af med en negl og kommer lidt klorhexidin på, og så er det væk.

Ravenclaws opdræt
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 15
Tilmeldt: søn 2. dec 2012 20:24
Kontakt:

Re: Næsesvamp

Indlæg af Ravenclaws opdræt »

har læst mig til at man kan få noget der hedder GG Green cream som skulle gøre det og fjerne det, har selv lige bestilt noget så må jo se om det virker, man ved aldrig

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Næsesvamp

Indlæg af Annetten »

Candys næsesvamp er faktisk forsvundet af sig selv.

bitten
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 292
Tilmeldt: ons 4. jul 2007 23:51

Re: Næsesvamp

Indlæg af bitten »

Atamon kan i alt fald bruges mod fodsvamp. Og fodsvamp er genetisk betinget, hvor modtagelig man er for det, så måske er det forklaringen på, at disse søstre begge har fået næsesvamp. Det er da altid noget, at det ikke er farligt! Jeg synes faktisk det ser sødt ud!

Besvar