Fodring af syge dyr....

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Elsker-Mine-Dyr skrev:
Hun spiser jo også fint men tror bare ikke hun spiser nok for så havde hun jo taget på.. men vejer hende hver dag nu..
helt ærligt... tror du hun tager på af du putter hende på en vægt??? fra 308 til 380 på næsten 3 mdr og du har ikke været ved dyrlæge endnu... kræet er jo syg, kom da afsted... :evil:

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Til Lina :arrow:

Okay tak :wink:

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Hallo Turbo tag det dog roligt :shock:

Jeg ved ligesom godt det ikke hjælper bare at sætte hende på en vægt.. og det er jo heller ikke det jeg siger jeg bare gør :x

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Elsker-Mine-Dyr skrev:Hallo Turbo tag det dog roligt :shock:

Jeg ved ligesom godt det ikke hjælper bare at sætte hende på en vægt.. og det er jo heller ikke det jeg siger jeg bare gør :x
læs tråden om vægt her http://mutterne.dk/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0 hvor du både fortæller du fodrer med "gnaverblanding" og med fuglefrø og hun sidder i et hjørne og putter sig tit og ofte. ... er det marsvinemad måske? har hundet fint måske? Jeg tror simpelthen ikke på der er c-vitamin i en gnaverblanding med fuglefrø... hvad hedder blandingen? et marsvin som sidder og putter sig plus har vejet så lidt i S├âÔǪ lang tid skulle have været til dyrlæge... i sidste måned... :evil:
og ja jeg er ved at blive tosset nu og får sikkert også en advarsel for det her indlæg men når jeg møder sådan en adfærd bliver jeg sgu sur... det er ikke en potteplante det her, det er en marsvineunge som udfra den vægt og hvad du ellers SELV har fortalt (så lad være at skyde mig i skoene at jeg opfinder ting, jeg reagerer udfra hvad DU skriver!) er ved at dø af sult langsomt... den burde veje 200g MERE end den gør og den har brug for hjælp... kan du forstå det? gå hen til din telefon og ring til nærmeste dyrlæge og bestil en tid... vil du ikke nok være rar... ellers tror jeg eksploderer snart...

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Jo der er C-vitamin i den bladning der er 500mg i per kilo..

Bare fordi jeg ikke har en sådan stor erfaring med marsvin betyder det jo ikke jeg ikke passer på dem og behandler hende ikke som om hun var en potteplante.. jeg gør mit bedste..

Vil bare ikke havde hun bliver aflivet :cry:

haggnita

Indlæg af haggnita »

Bare fordi jeg ikke har en sådan stor erfaring med marsvin betyder det jo ikke jeg ikke passer på dem og behandler hende ikke som om hun var en potteplante.. jeg gør mit bedste..

Vil bare ikke havde hun bliver aflivet

det er vel ikke noen andre kan gjøre heller enn å gjøre sitt beste. :?:
jeg er også meget ny i dette med marsvin hold.
jeg liker ikke at noen rakker slik ned på de som er litt i tvil om hva de skal og ikke skal gjøre. når noen spør om råd så er det nettopp derfor at de er litt i tvil og vil ha råd. :x
da skal ikk andre rakke ned på den personen bare fordi at den ikke har gjort " det rette"! :?:

det er ikke alltid like lett å vite! det mener nå jeg. :oops:

jeg har selv en hun som er meget liten. jeg har studert hun litt de sisste dagene og har funnet ut at det sannsynlig er de andre som mobber hun fra maten. for hun er litt sky og redd de andre. i dag har jeg satt henne i eget bur og foret henne.
hun spiser godt da og piper fornøyd.
når hun er ferdig setter jeg henne tilbake og da leker hun seg og spretter som en unge skal gjøre. :lol:

jeg vil nok følge med henne masse fremover og hvis hun ikke tar seg bedre skal jeg ringe dyrlege med det samme.
men jeg mener at en må bli kjent med den enkelte marsvins personlighet. er det et dyr som er sky og bli mobbet vekk, så må vi heller prøve å skille og gi dem adskilt mat. :?: :?:
men selvsagt hvis det ikke er det som er grunne skal jeg saktens løpe på hælene til lege. :!:

en ting tl:
det er vel ingen som vil at sine egne dyr skal bli avlivet?
vi prøver jo alt vi kan for våre små, men hvis dyret lider er det nok for dyrets beste å få slippe. men jeg mener en må prøve alt i sin makt før en tar den avgjørelsen. (så fremt at dyret ikke lider og har gidd opp selv)

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

haggnita skrev: det er vel ikke noen andre kan gjøre heller enn å gjøre sitt beste. :?:
jeg er også meget ny i dette med marsvin hold.
jeg liker ikke at noen rakker slik ned på de som er litt i tvil om hva de skal og ikke skal gjøre. når noen spør om råd så er det nettopp derfor at de er litt i tvil og vil ha råd. :x
da skal ikk andre rakke ned på den personen bare fordi at den ikke har gjort " det rette"! :?:
jeg rakker da ikke ned på nogle noglesteder?!...
Jeg udtaler mig om den tynde unge på 3 mdr udfra alle de indlæg der efterhånden er lave her på forum fra denne bruger...
Men tilsyneladende vil hun bare gerne snakke om hendes muts problemer, ikke gøre noget seriøst ved dem... får jeg indtrykket af siden hun HELE tiden undgår det dyrlægebesøg trods mange andre siger det samme...
Hvis undskyldningen for ikke at gå til dyrlæge er noget med hun tror den bliver aflivet så kan jeg tilføje et par oplysninger... den ene er at det er ulovligt ved LOV ikke at gøre noget ved hvis ens dyr er syge... enten skal de aflives eller også skal de hjælpes...

og den anden oplysning er at vedbliver den med ikke at tage på så mister hun den stensikkert!vså dør den bare af sult hjemme ved hende selv... en langsom og PINEFULD død som hører ind under dyreplageri IKKE at gøre noget ved.

hun har haft 2 måneder til at konstatere at dyret ikke kan tage på af den ene eller den anden grund... vi rådgiver alle herinde om foder osv og enden på det hele som får MIG til at sige at nu er det NOK er at hun siger hun fodrer som hun skal og nu vil hun bare holde øje med vægten...

helt ærligt ...fortsætter hun med præsis samme fodring (for fodringen fejler jo ikke noget siger hun) sker der nok ikke lige pludseligt et MIRAKEL og den begynder at tage på...??? tror i på MIRAKLER? jeg gør ikke... og kvinden her mener jo selv (har hun lige skrevet) at hun passer dem som man skal så nu kan hun bare vente og se... helt ærligt hun har ventet og set i 2 mdr, nu må det da være nok...

von sortfod

Indlæg af von sortfod »

man kunne jo skrive det på en pænere måde...

Christina

zikalotten

Indlæg af zikalotten »

Jeg må altså tilslutte mig Turbo...

Jeg går absolut ikke ind for at rakke ned på nogen, men jeg har ligeledes fulgt samtlige indlæg fra Elsker-Mine-Dyr, og så vidt jeg kan se, bliver der snakket udenom hver gang der bliver foreslået dyrlæge...

Elsker-Mine-Dyr: Det kan godt være du er ny, men når du efterhånden har haft grisen så længe uden at gøre noget, så tvivler jeg altså på du er klar over hvad du har med at gøre?? Det er et levende væsen du har, det er fuldstændig afhængigt af dig!!

Du skriver du ikke vil have hun bliver aflivet, men det bliver hun da heller ikke nødvendigvis fordi du går til dyrlæge!! Men hvis hun har alvorlige tandfejl (hvilket det godt kunne tyde på) så ville hun måske få det bedre hvis hun fik fred!! Og i den situation må man altså -som ejer- tude bagefter, og gøre hvad der er bedst for grisen.
Så er du ikke sød at svare ærligt, og ikke snakke udenom: Har du tænkt dig at tage hende til dyrlæge?

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

von_sortfods_opdræt skrev:man kunne jo skrive det på en pænere måde...

Christina
JEG er jo ikke den eneste som har skrevet "...du bør nok gå til dyrlæge..."... det har mindst 4 andre da også skrevet i FLERE DAGE og hvad sker der?... NADA!
og så bliver jeg altså :evil: til sidst når det er et levende væsen det går ud over... var ungen min havde der fan**** ikke gået så lang tid uden der skete en S***

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Til haggnita :arrow:

Tak for alt det du skrev jeg har det på samme måde som dig..

Turbo jeg har ikke ventet i 2 mdr og bare set hvad der er sket..

det har været sådan i nogen dage..

Hun spiser og sluger det da jeg selv har taget hende op for at se om hun spiser det og sluger maden og det gør hun..

haggnita

Indlæg af haggnita »

man kunne jo skrive det på en pænere måde...

det var det jeg skulle fram til.

enkelte blir fort rådløse når det gjelder sine små.
slik er jeg selv også.
men jeg skal nå ringe til min dyr lege eller kanskje jeg skal ringe min oppdrettervenninne. jeg må snakke med noen om det.
jeg blir litt bekymret når jeg ser noen av innleggene her.

jeg blir også bekymret når jeg ser hvordan noen blåser seg opp slik i stedet for å støtte og si ting på en bedre og vennligere måte. ikke at jeg ikke skjønne frustrasjonen!! det er ikke det jeg sier. men en trenger ikke skrive i det humør en er i. en kan heller roe seg ned også skrive når en er roligere og kanksje når bedre fram med det en mener....

men det er min mening ikke skyt meg for det!! :oops:

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Ja jeg kan godt lide din mening :oops:

Anonymous

Indlæg af Anonymous »

Elsker-Mine-Dyr skrev:Til haggnita :arrow:

Tak for alt det du skrev jeg har det på samme måde som dig..

Turbo jeg har ikke ventet i 2 mdr og bare set hvad der er sket..

det har været sådan i nogen dage..

Hun spiser og sluger det da jeg selv har taget hende op for at se om hun spiser det og sluger maden og det gør hun..
fra 308 til 380 på nogle dage eller hvad * snakker du om? nej vent... lad bare være at svare, jeg gider alligevel ikke interesseret mig for det marsvin mere, det er omsonst alligevel...
og om max 14 dages tid når hun er død af sult skal du ikke forvente jeg skriver i din "savner" tråd medmindre du har været til dyrlæge inden...

Elsker-Mine-Dyr

Indlæg af Elsker-Mine-Dyr »

Til zikalotten :arrow:

Hvad tror du det ville koste og tage hende til dyrelægen?

jeg overvejer da og tage hende til dyrelægen det må jeg da tilstå.. men bare en dyre lægen ser et dyr så skal de havde penge for det, og det er altså ikke små penge..

Nogen dyrelæger siger bare ja køb det her og det her.. jeg har svært ved at tro på nogen dyrelæger for dem jeg kender har ikke en skid forstand på Marsvin det er kun hunde og katte også nogen

Besvar