Fodring af syge dyr....

Spørgsmål og svar om sygdomme hos marsvin.

Redaktør: Redaktører

sadie

Indlæg af sadie »

haggnita skrev:de dyrleger som jeg har rund meg her kan fatisk skrive ut giro. sånn at du får 14 dager på å betale det. og det er jo topp. men jeg liker best å betale der og da. men det hender jo en må spørre om gira da. og da blir det jo litt dyrere også.

har dere det ikke slik i danmark da?
Normalt er det sådan, at når det er første gang, man bruger en dyrlæge, så kræver dyrlægen kontant betaling.
Ved følgende besøg hos samme dyrlæge kan man få et giro-kort eller en anden aftale.

von_fancy

Indlæg af von_fancy »

sadie skrev:
haggnita skrev:de dyrleger som jeg har rund meg her kan fatisk skrive ut giro. sånn at du får 14 dager på å betale det. og det er jo topp. men jeg liker best å betale der og da. men det hender jo en må spørre om gira da. og da blir det jo litt dyrere også.

har dere det ikke slik i danmark da?
Normalt er det sådan, at når det er første gang, man bruger en dyrlæge, så kræver dyrlægen kontant betaling.
Ved følgende besøg hos samme dyrlæge kan man få et giro-kort eller en anden aftale.
Sådan har det vist aldrig været heromkring. Jeg har altid kunnet få på girokort, godt det samme - for eller skulle os uden DK kort jo troppe op med kontanter og det er jo sjældent til at vide på forhånd hvad regningen bliver på... ;)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Indlæg af Lina »

Jeg tror det er 110% op til hver enkelt dyrlæge hvordan de vil køre med betaling... så at den ene gør sådan, kan man reelt ikke bruge til så meget, for det gør ikke automatisk at alle andre gør lissådan.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

haggnita

Indlæg af haggnita »

Lina skrev:Jeg tror det er 110% op til hver enkelt dyrlæge hvordan de vil køre med betaling... så at den ene gør sådan, kan man reelt ikke bruge til så meget, for det gør ikke automatisk at alle andre gør lissådan.

så sant så sant.

jeg har vært borti de dyrleger som ikke gir fra seg dyret før betalingen er i hånd også...de er ekkle!!!

Lemut

Indlæg af Lemut »

millemus : Godt formuleret, synes jeg også :D

carolinehn

Indlæg af carolinehn »

Godt, nu har jeg også set denne tråd, og med risiko for at blive smidt ud vil jeg altså sige at dette ligger på grænsen til dyremishandling. Få hende til dyrlæge nu!!! Skide vær med pengene for hvis hun dør, så er det din og udelukkende din skyld at det lille pus døde!!!!!!! Så gør noget, mens hun stdaig står til at rede. Er fuldstændig enig med Turbo. Bare fordi marsvin ikke koster særlig meget, hverken foder, anskaffelse eller noget er der så mange uvidende folk(her ikke henvendt til dig, men taler generet) der tænker at de lige kan få et marsvin eller to de er så søde, og de har er der bare! (en af dem var mig!) Jeg har ændret mig nu, og bliver fuldstændig ude af den, hvis jeg opdager en knup, eller et mini sår eller andet, der ikke skulle være der(f.eks, for nylig da jeg opdagede navlen :oops: ) men når dyret pludselig står og har brug for dig, fordi den er syg, gider man da ikke betale 600kr. til dyrlægen når man bare kan få et nyt til en halvtredser. De foreslog min mor faktisk(til dels ment i spøg) da vi ikke kunne finde et sted at få dem passet. Jeg blev helt ude af den, og far det øjeblik forstod jeg at marsvient sidder hele dagen i fangeskab i sit lille bur og venter på at man komme rhjem og snakker, så snart jeg åbner døren lyder høje madskrig, og de hænger ud over bur kanten og håber på at blive nusset med eller måske plage sig til en gulerød! Jeg mener bare at de små ligegyldige dyr giver mig S├âÔǪ megen glæde hver eneste dag, og den eneste måde jeg kan betale dem tilbage på, er at søger for vand, mad og et rent dejligt bur. Og så selvfølgelig få dem til dyrlægen når det behøves. Der kan jeg nemlig rigtig betale den gæld tilbage til marsvinet som er belvet bygget op pga af tonsvis af madhyl og meget andet! Og du svigter virkelig dit marvsin hvis du lader hende sidde og sulte sig selv ihjel. okat og de hvad 250kr. dyrlægerne tager for at kigge på hende, hmm hvad betyder det, at du ikke kan spise gourmetmad i en uge, at du ikke lige får den flotte bluse du havde tænkt dig, at du må spare lidt på elregningen -
Men alt det betyder ingenting hvis du har reddet dit marsvin liv

Pavon

Indlæg af Pavon »

carolinehn skrev:Godt, nu har jeg også set denne tråd, og med risiko for at blive smidt ud vil jeg altså sige at dette ligger på grænsen til dyremishandling. Få hende til dyrlæge nu!!! Skide vær med pengene for hvis hun dør, så er det din og udelukkende din skyld at det lille pus døde!!!!!!!
Man bliver altså ikke smidt ud herfra, for at sige sin mening :roll: Det forventes dog at tonen er sober og at man kan tåle at at "få igen" :-)

carolinehn

Indlæg af carolinehn »

Ja okay :D :oops: Jeg bliver bare meget hidsig! :twisted:

Henningbassen

Re: Fodring af syge dyr....

Indlæg af Henningbassen »

Vil starte med at sige super godt indlæg :D

Da vi fandt ud af, at vores marsvin skulle "tvangsfodret" havde vi ikke mulighed for at få fat i en sprøjte, men vi fandt en "malings-tube" i en hobbyforretning, og den har virket til fulde.
Billede

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Fodring af syge dyr....

Indlæg af Lina »

guuud det var da smart fundet på.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Fodring af syge dyr....

Indlæg af Kjelin »

Ej hvor smart :mrgreen:
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Besvar